Dersin Adı | Geleneksel Avrupa Mutfağı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 462 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Geleneksel Avrupa Mutfaklarına ait reçetelerin ve menülerin beslenme ilkelerine uygun şekilde hazırlanması ve sunumuna ilişkin bilgilerin edinilmesi; geleneksel Avrupa Mutfak kültürüne etki eden faktörlerin değerlendirilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Avrupa mutfaklarının genel yapısı, bu mutfaklarda kullanılan malzemeler, pişirme yöntemleri uygulamalı olarak gösterilecektir. Aynı zamanda Avrupa mutfaklarında kullanılan farklı reçeteler, sunumlar ve teknikler de ele alınacaktır. Avrupa bölgesinde yer alan ülkelerin tarihi ve kültürel öğelerinin mutfak kültürüne nasıl yansıdığı incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Geleneksel Avrupa Mutfaklarının Tarihi I | K. Kenehan, “European Cuisine: The Best in European Food”, (R & R Publishing, R&R Publications Pty, Limited, 2005) 10-35 |
3 | Geleneksel Avrupa Mutfaklarının Tarihi II | K. Kenehan, “European Cuisine: The Best in European Food”, (R & R Publishing, R&R Publications Pty, Limited, 2005) 35-45 |
4 | Kuzey Fransa Mutfağı: Paris, Nantes, Bordeaux, Alsace, Normandiya | K. Kenehan, “European Cuisine: The Best in European Food”, R & R Publishing, R&R Publications Pty, Limited) 45-55 M. F. Nenes, “International Cuisine”, (Wiley, 2009), 640-645; S. Reynaud “Ripailles Traditional French Cuisine” (Murdoch Books, 2008), 20-50. |
5 | Güney Fransa Mutfağı: Provensal Bölge, Marsilya, Cote d'Azur | K. Kenehan, “European Cuisine: The Best in European Food”, R & R Publishing, R&R Publications Pty, Limited) 55-75 M. F. Nenes, “International Cuisine”, (Wiley, 2009), 50-75 |
6 | Kuzey İtalya Mutfağı: Lombardia, Veneto,Emilia-Romagna, Trentino | K. Kenehan, “European Cuisine: The Best in European Food”, (R & R Publishing, R&R Publications Pty, Limited, 2005) 75-83 M. F. Nenes, “International Cuisine”, (Wiley, 2009), 75-90 |
7 | Güney İtalya Mutfağı: Toskana, Calabria, Puglia | K. Kenehan, “European Cuisine: The Best in European Food”, (R & R Publishing, R&R Publications Pty, Limited, 2005) 85-95 M. F. Nenes, “International Cuisine”, (Wiley, 2009), 90-110 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İspanya Mutfağı: Katalonya Bölgesi | The Editors at American Test Kitchen, “The Complete Mediterranean Cookbook”, (America's Test Kitchen, 2016),100-110. |
10 | İspanya Mutfağı: Bask Bölgesi | The Editors at American Test Kitchen, “The Complete Mediterranean Cookbook”, (America's Test Kitchen, 2016),110-120. |
11 | Kuzey Avrupa Mutfağı | A. Mosesson “Swedish Food and Cooking”, (Aquamarine, 2012), 35-75; L. Well, “Danish Food Recipes”,(Lulu Press, 2015), 50-68. |
12 | Nordik Mutfak: İsveç, Finlandiya, Norveç, Danimarka | K. Kenehan, “European Cuisine: The Best in European Food”, (R & R Publishing, R&R Publications Pty, Limited, 2005) 120-137 |
13 | Grek Mutfağı | K. Kenehan, “European Cuisine: The Best in European Food”, (R & R Publishing, R&R Publications Pty, Limited, 2005) 160-172 The Editors at American Test Kitchen, “The Complete Mediterranean Cookbook”, (America's Test Kitchen, 2016),300-320. |
14 | Doğu Avrupa Mutfağı | K. Kenehan, “European Cuisine: The Best in European Food”, (R & R Publishing, R&R Publications Pty, Limited, 2005) 160-172 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 13 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | X | ||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest